Røst kommune fikk 23 søknader til stillingen som rådmann/kommunedirektør på Røst.

Det ble gjennomført en grundig tilsettingsprosess, hvor fem kandidater ble kalt inn til en første intervjurunde. Tre kandidater gikk videre til runde to. Disse hadde så et fysisk møte med rekrutteringsutvalget på Røst.

Alle tre kandidatene på topp var meget gode kandidater, men valget falt til slutt på Vigdis Bolås.
Et enstemmig kommunestyre vedtok 24. juni å tilsette henne i stillingen som kommunedirektør i Røst kommune.

Vigdis Bolås er 59 år, gift, og har bostedsadresse Stadsbygd.
Hun kommer fra stillingen som kommunedirektør i Indre Fosen kommune.
Hun startet i 2012  i stillingen som rådmann i tidligere Leksvik og Rissa kommuner (nå Indre Fosen)  Siden 2018 har hun vært kommunedirektør (endret tittel fra rådmann) for Indre Fosen kommune.
Hun har nå takket ja til tilbudet om stilling som kommunedirektør i Røst kommune, og har følgelig sagt opp sin jobb i Indre Fosen.
Oppsigelsestiden i nåværende stilling er på seks måneder, og som følge av det vil hun tiltre stillingen som kommunedirektør på Røst, 1. januar 2021.

Vigdis Bolås har lenge hatt lyst til å jobbe i en kystkommune, og har hatt en drøm om å bo på ei øy i havgapet. Nå skjer det!

Vi ser frem til å få Vigdis Bolås "med på laget", og det er en glede å ønske henne velkommen til Røst. Bolås blir første kommunedirektøren i Røst kommune.

Vi kommer tilbake med et intervju av vår nye kommunedirektør, etter sommerferien.

Elisabeth Mikalsen
                                                                                Ordfører Røst kommune