HENVENDELSER OG SPØRSMÅL

Kontakt Offentlig servicekontor (OSK)

Åpningstider:

Kontaktinfo:

Hos servicekontoret kan du få informasjon og veiledning til alle tjenester i kommunen. Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre. Servicekontoret har høy kompetanse på kommunens organisasjon og henviser deg til riktig instans hvis det er behov for det.

Send post til Røst kommune

Send elektronisk post

Send papirpost til

Røst kommune
Røstlandveien 37
8064 Røst

Post over disk

Ønsker du å levere post over disk, er raskeste vei til saksbehandler å levere posten i rådhuset. Her er det kort vei til kommunens sentralarkiv.

Tenk på følgende før du sender post til oss

All post til og fra kommunen er offentlig, om den ikke er taushetsbelagt. All post som er offentlig kommer på postlisten. Det betyr at du kan finne ditt brev omtalt, sitert eller gjengitt i sin helhet i avisen eller på nyhetene. E-post er ingen trygg forsendelse, send derfor ikke sensitive opplysninger i e-post. Den kan bli hentet av andre før den kommer frem til mottaker, havne på feil adresse eller lignende. Bruk sikker innlevering av post med eDialog.

Finn en ansatt

Søk etter en ansatt

Post til deg

Røst kommune sender posten elektronisk. Posten går til innbyggerens valgte postkasse om det er Altinn, digipost eller eBoks. Virksomheter og organisasjoner får all elektronisk post i Altinn.

Innbygger

Som innbygger anbefaler vi deg å opprette digipost eller eBoks, slik at du mottar posten i din egen digitale postkasse. De fleste offentlige virksomheter sender mer og mer post til digipost eller eBoks, slik at du vil ha god nytte i tiden fremover av at du opprettet postkassen. Opprett digital postkasse.

Velger du å få posten i Altinn, vil den bli sendt til deg på papir om du ikke henter den digitalt innen to dager. Å få posten på papir vil ta noe lengre tid enn om du mottar den elektronisk.

Ønsker du ikke å være digital kan du reservere deg i kontakt- og reservasjonsregisteret ved å logge på ww.norge.no eller ringe 800 30 300.

Virksomheter

Virksomheter og organisasjoner mottar all elektronisk post i Altinn og kan heller ikke reservere seg. Det er daglig leder eller styreleder som er tildelt roller i Altinn, men ved å delegere roller kan man styre hvem som kan hente post i Altinn på vegne av virksomheten/organisasjonen.