Berit Leigland er ansatt som leder for Røst oppvekstsenter nå når Marit Storjord Vestad slutter. Berit vil ha sin første arbeidsdag på Røst den 10. august.

Berit er 58 år og kommer fra Ullensvang i Hardanger. Hun har to voksne barn. Hun har de siste 10 årene vært rektor for voksenopplæringa i Ullensvang kommune.

Berit er utdannet førskolelærer ved Høgskolen i Finnmark, og hun har gjennomført Nasjonalt utdanningsprogram for rektorer.

Berit bodde i 13 år, fra 1990, i Kjøllefjord i Lebesby kommune i Finnmark. I løpet av de årene jobbet hun som lærer ved både fådelt og fulldelt skole, hun var leder for SFO en periode, pedagogisk leder i barnehage og siste året der var hun barnehagestyrer.

Ullensvang har vært hjemstedet siden 2003. Der har hun jobbet som pedagogisk leder ved asylmottak, informasjonskonsulent ved asylmottak, lærer og rektor ved voksenopplæringa.

Røst har vært et drømmested for Berit. Hun har kjente på øya og har vært på ferie her i flere somre. Hun er svært glad for å ha fått jobben som leder på Røst oppvekstsenter og ser frem til å møte folkene her.

Ta godt imot Berit!