• Trafikksikker kommune

Trafikksikker kommune

Røst kommune ble sertifisert som trafikksikker kommune i 2023.

• Vaksinasjon på Røst 2022

Av Jill Andreassen,
    Covid-19 virus

Røst kommune tilbyr vaksinasjon mot covid-19 og influensa på åpne vaksinedager. Pneumokokkvaksine og andre vaksiner tilbys på legekontoret. Helsesykepleier har ansvar for barnevaksinasjonsprogrammet.

• Bli støttekontakt!

Røst

Noen mennesker trenger hjelp for å kunne komme seg ut, være sammen med andre eller delta på aktiviteter. Støttekontakten er den hjelperen som bidrar til å gi en mer meningsfull fritid, økt tro på seg selv, noe å se fram til og gode minner. Støttekontakter får timebetalt av kommunen.

• Besøkshjem

Røst

Et besøkshjem tar imot barn i helger eller ferier for å gi gode opplevelser for barna og avlastning til foreldrene.

• Koronavaksine: Tilbud om oppfriskningsdose

Av Haakon Edvard Stråmyr,
    Vaksinasjon

Røst kommune tilbyr fjerde dose koronavaksine til personer over 75 år og brukere av hjemmetjenesten. Det er satt opp egne vaksinedager på helsestasjonen, timebestilling er ikke nødvendig